Miasto Rybnik w programie „InPost Green City”

6 Wrzesień 2021

Ekologiczne rozwiązania i poprawa jakości powietrza

InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – nawiązał współpracę z Miastem Rybnik w ramach programu „InPost Green City”. Program wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów® oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program „InPost Green City” jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych.

InPost Green City - Rybnik

Program „InPost Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.

W InPost dobrze wiemy, że zmiany na lepsze wymagają odważnych decyzji oraz współpracy z innymi. Czujemy się odpowiedzialni zarówno za nasz biznes i jakość usług dostarczanych naszym klientom, jak i działania na rzecz lokalnych społeczności i walkę ze zmianami klimatu. Łączymy dzisiaj siły z Rybnikiem, kolejnym miastem partnerskim w programie „InPost Green City”, by wspólnie dbać o czyste i bezpieczne środowisko. W tym celu chcemy rozwijać ekologiczny transport, ograniczać ruch samochodowy związany z rozwojem e-commerce oraz zapewnić optymalny i zrównoważony dostęp do sieci Paczkomatów®. Jako lider rynku wyznaczamy sobie ambitne cele i chcemy współpracować z samorządami także przy innych projektach z zakresu zrównoważonego rozwoju, dając innym przykład skutecznego działania na rzecz czystości miast i jakości powietrza podkreśla Damian Niewiadomski, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży InPost.

Mam nadzieję, że to dopiero początek naszej współpracy. Zależy mi na rozwijaniu w Rybniku sieci usług, które powodują, że mieszkańcom żyje się łatwiej, a codzienność staje się bardziej przyjazna i funkcjonalna. Kiedy dołożymy do tego jeszcze aspekt ekologiczny, to tego rodzaju usługi staną się w przyszłości dla miast niezbędne i kluczowe. Uważam, że w działaniach związanych z poprawą jakości powietrza i ochroną klimatu działamy wszyscy zbyt wolno, ale jednocześnie jestem przekonany, że jak to mówią, kropla drąży skałę. Cieszę się, że nasze wspólne działania będą właśnie takimi kroplami, które zaczną zmieniać postrzeganie transportu i usług, zwracając jednoczenie uwagę na potrzeby ekologiczne – mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.

Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

Zaproś swoje miasto do grona partnerów programu InPost Green City! Rozpocznijmy razem zieloną transformację!
InPost Green City

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! Porozmawiajmy o nowoczesnych inicjatywach ekologicznych, które możemy wdrożyć w Twoim mieście.
greencity@inpost.pl